"bezkrabicove" mikropajecky

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 4 10:30:42 CEST 2011

To je fakt, já si na trafopájku 100W komnistickou přidělal vnitřek z
čokolády, do kterého chytnu smyčku.  Tedy hodně tlustý drát obročený kolem
origo šroubků, na jeden konec čokolády a do druhého konce smyčka. To byl
oproti původnímu uchycení rozdíl při pájení jako nebe a dudy!

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>

Chlapi, až si uděláte ten pokus s trafopájkou, tak nezapomeňte, že
změřený výsledky budou platit jenom pro jedny konkrétní podmínky, tj.
průřez drátu, délka drátu, případně pro nějaký to konkrétní "věčný
očko" nakoupený ve vaší drogerii. Taky nezapomeňte, že obyčejnej
měděnej drát mění svoje vlastnosti, protože ten pocínovanej konec se
postupně rozpouští a je čím dál tenčí. Další faktor bude spojení s tou
páječkou, někdo tam má šroubky M3, někdo M4 (protože původní závit se
už dávno strnul), já osobně jsem kdysi ty zahnutý konce i párkrát
obrousil pilníkem, aby ta styčná plocha byla plocha a ne válec. A
některý páječky ani nemaj šroubky ale tohle (ani nevím jak to nazvat):

http://www.dilna-eshop.cz/pajky/trafopajka-valex-337.html

Shrnuto a podtrženo, naprosto přesným měřením zjistíte tepelný výkon
očka pro vaše konkrétní vstupní podmínky, které možná ani nedokážete
100% zopakovat podruhé ;)