Re: Gelové akumulátory

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Úterý Srpen 2 22:55:15 CEST 2011

Pred casem jsem se zde ptal na to co s baterkou 110Ah.
Prohledl jsem internet a nasel ruzne desulfatory, nakonec jsem sel vlastni cestou a poskladal
desulfatacni nabijecku, ktera umi az 200A pulsy o delce 10us.
V ramci testu jsem mimo jine vzal 7Ah gelovku vyndanou z nejake UPS a pripravenou na vyhozeni. beterka bude tak 5 let stara a kdyz jsem ji vytahl tak mela velky vnitrni odpor a ani pri 20V skrz ni nic neteklo.
Do kazdeho clanku jsem striknul 15ml H2O a dalsi den pripojil na pulzni nabijecku po te co se to zacalo nabijet jsem omezil velikost pulzu na 80A, nasledne vybil a znovu nabil. Pri tretim cyklu jsem tomu zmeril kapacitu a 7Ah baterka mela tesne nad 4Ah.
Jak a zda bude baterka drzet netusim , ale v mem pripade se srot na vyhozeni zprovoznit dal, otazkou je na jak dlouho.
Byl to pokus, primarnim ucelem bylo zachranit pomerne drahou 110Ah baterku a i zde bych pokus oznacil za uspesny (nabijeno 100A pulsy)

Ferman