WEBSDR - kam se to podelo

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Srpen 2 10:03:57 CEST 2011

Zdravim,

Podarilo sa niekomu pokrocit?
Ja som mal v ruke par zvukoviek (onboard alebo PCI).
Bohuzial vsetky 16bitove,  co je nepouzitelne.
Co ma vsak pri testovani udivilo, ze vsetky sa dali nastavit na 192k sample rate.
Skusal som rozne sw typu Oscilometer a 90% z nich trpi znacnym neduhom,
a to takym ze si zistia aka  je maximalna samplovacia frekvencia a nedovolia nastavit vyssiu.
Co je velka skoda, pretoze filter sice nepusti nic nad 22kH, ale zato je mozne nasamplovat
na 22kH krasnu sinusovku takze pre tych co pouzivaju zvukovu kartu ako osciloskop je to plus.
Ale ameriku som asi neobjavil.
Najlacnejsiu zvukovu kartu som nasiel od asusu asi za 56 Euri, 24Bit/192k avsak so vstupnym rozsahom 48kH.
Pri troske uskromnenia by to mohlo stacit. V opacnom pripade sa caro jednoducheho a lacneho riesenia straca
v cene zvukovej karty

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vojtěch Bubník
Sent: Friday, February 11, 2011 9:06 AM
To: HW-news
Subject: Re: Re: WEBSDR - kam se to podelo

> Mimochodem jsem Tonymu Parksovi psal zda jsou ty kity k mani a odepsal
> mi rychle, ze jestli chci tak ze mi ho muze poslat - s postovnym za 62USD.
>
> Priznam se, ze jsem pouzival MB v cenach 1000Kc az 5000Kc a nebyla ani
> jedna ktera by mela na line-in MONO!!

Já Vám vyjmenju problémy těch on board zvukovek:

1) Jen mono vstup
2) Stereo vstup, ale jen mikrofonní. Má moc velký zisk, moc šumí.
3) Stereo line-in vstup. Šumí, nebo má různé "birdies" od zbytku počítače. Pokud šumí, pak bude SDR přijímač tupý. Můžete to dohnat předzesilovačem, ale pak zase bude v háji dynamický rozsah a přijímač se bude zahlcovat.
4) Zvukovka má bídné antialias filtry. Takže budete mít spoustu zrcadel, což je třeba při příjmu na radioamatérských pásmech k ničemu, protože přez radioamatérská pásma se přeloží silné KV vysílače.
5) Zvukovka má bídné antialias filtry, takže třeba zvukovka která má samplovací kmitočet 96k uřezává někde okolo 20kHz.
6) Amplitudová a fázová odezva každého kanálu je jiná. To se sice dá zkorigovat softwarem, ale ty odezvy můžou být závislé třeba na teplotě.

Laptopy které jsem testoval trpí 3-5. 6 jsem netestoval. Příjímač jsem otestoval a vzhledem k uvedeným problémům jsem ho zase uložil do šuplíku, kde bude dokud nepořídím adekvátní zvukovou kartu, která často stojí několikanásobně víc než samotný SDR front end.

Vojta Bubník