OT: Placene VS v USA

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Duben 28 19:35:14 CEST 2011

> Kupodivu zjistime, ze nejvetsi zisky na obou valakch vykazali USA :-)

To je tedy opravdu překvapivé, když zbrojní průmysl je odjakživa silně
ziskový a válka ani v jednom případě prakticky nebyla na území USA...

V tom bych ovšem jaksi opět nehledal spiknutí amerického imperialismu,
jakkoliv nás to léta učili soudruzi z KGB a dalších firem, ale prostě
geografickou vzdálenost a to, že Němci a jejich spojenci na to prostě už
nestačili...

Ad nacismus/komunismus: ono je docela dobré prostudovat, kdy a jak došlo
v průběhu WW2 k obratu (teď mám konkrétně na mysli bitvu o Anglii a
související podporu z USA) plus další momenty. Že západní spojenci poté
vyčkávali s invazí nebylo náhodou - skutečně někteří z jejich
představitelů zcela pragmaticky chtěli (a já bych chtěl totéž), aby se
nacisti s komunisty vzájemně co nejvíc pomlátili... Konvoje s výzbrojí a
potravinami do sojuzu už raději ani nerozebírám (je poučné si zjistit
čísla o dodávkách - jsou "poněkud" vyšší než ta, co do nás léta
vtloukali bolševici).

Konec komunismu (pro detailisty: no dobře, tak alespoň oficiální ;-) )
by se bez USA nekonal ani omylem, viz "uzbrojení" a ekonomický kolaps
sojuzu => jeho satelitů.

---
Jirka