OT: Placene VS v USA

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Duben 28 11:36:13 CEST 2011

Jenze to je chyba statu a ne VS. Stat by mel urcit kvalitu vzdelani na konci
studia - certifikovane zkousky atd.
Do vzdelani ale vstupuje internet. V kancelari jsem schopen udelat spoustu
veci bez znalosti - proste si to nagoogluji. Jsou informace z netu horsi
nebo lepsi nez informace ktere jsem se pred lety ucil na skole? V oblasti SW
je urcite lepsi internet a diskuzni fora - aktualni verze vyvojovych
nastroju a podobne. Ale co treba stavebni inzenyri? Pocita dnes jeste nekdo
zatizeni stavby rucne? Nebo se to necha na pocitac? Dost bych se bal, pokud
nekdo pouzije neoverene pevnosti materialu a postupy vypoctu z netu.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 28, 2011 10:54 AM
Subject: Re: OT: Placene VS v USA

Ten problem je jeste slozitejsi nez jste nastinil - ono to totiz
nesouvisi s inteligenci. Ten plan 40% VS nepocita s tim, ze se muze
klidne stat, ze se lidi na nejake VS vykaslou. A vykaslat se na to muzou
prave ti inteligentni, pokud jim dojde, ze je zbytecne se zadluzit
skolnym na VS kdyz stejne tolik VS vzdelanych odpovidajici praci
nesezenou. A muze to dopadnout prave tak, ze na VS budou chodit prave ti
co maji v kebuli prazdno ale maji prachy na uctu.

Kdyz o tom ted posledni dobou premyslim tak veskere tyhle problemy
zpusobila ropa a levna dostupna energie. Provozujeme nevyvazeny system -
spotrebovavame vic nez kolik je k dispozici a to je schopne generovat
pracovni mista, ktera negeneruji zadny uzitek.

V sobotu jsem se byl rano podivat na stavbu plavebni komory v Hluboke
nad Vltavou. Zrovna se vrtaly piloty do brehu a dna reky - dva bagry s
vrtaci soupravou - vrtaky prumer minimalne 1m dlouhy cca 15m - behem 15
minut co jsem tam byl tu jednu diru vyvrtali vcetne nasunuti bedneni pro
betonovani - obsluha jeden bagrista a druhej manik dole co mu meril
kolmost - kdyby to kopali rucne tak tam bude lidi jak brabencu - ty lidi
by musel nekdo zaplatit - pak samozrejme neni mozne to, ze jednoho
bagristu ridi jeden manazer s pomerem platu 20:80.

Radek Vicek