DDS vystup

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Středa Duben 27 13:58:35 CEST 2011

Zkoušel jste co udělá sériový odpor cívek s útlumem v propustném pásmu
v obyčejném Čebyševově filtru? Bude to velmi podobné.

Spíš bych napsal že filtry pro nižší f jsou háklivé na SMD. Cívka se
nedá ošidit, buď je malá nebo má vysoké Q.

Eliptické filtry se používají hlavně kvůli strmé hraně a často se
umísťuje pól útlumu na vhodný kmitočet, který je potřeba explicitně
potlačit (harmonické). Zde se nedokonalost součástek projevuje
markantněji, protože místo teoretického nekonečného útlumu dostanete
najednou jen 40-50dB a ještě na jiném kmitočtu než jste zamýšlel.

Tomáš

jmcc> Dekuji za informace.
jmcc> Pokusil jsem se pomoci nejake kalkulacky jeden takovy elipticky
jmcc> filtr navrhnout a zjistil jsem, ze u
jmcc> eliptickeho filtru hraje velkou roli odpor pouzitych civek,
jmcc> pokud jsem pocital ciste s L a C vychazel mi pri f 100kHz PBF
jmcc> 110kHz utlum do 0,5dB, pokud jsem
jmcc> zadal realne DC odpory civek spadl utlum na 100kHz na vice nez 5dB
jmcc> a to jsem pouzil civky spise s mensim odporem. Napriklad 68uH
jmcc> SMD civky maji bezne 9Ohm DC odpor.
jmcc> Mam to chapat tak, ze elipticky filtr je spise nevhodny pro
jmcc> nizsi frekvence, zvlaste pokud je
jmcc> pozdavek na vice mene vyrovnany utlum v celem propustnem pasmu?

jmcc> Dekuji
jmcc> J.