Domaci automatizace bylo Vodostop k Inelsu

Úterý Duben 26 10:38:10 CEST 2011

Rekl bych, ze bude delat to same co by delal v pripade neautomizacniho
reseni :-).
EZS odejde tak jako tak, kdyz je odesly tak proste nejde , pokud neni
implementovan system samodestrukcnich nalozi s neprerusitelnou
chemickou spozdovaci smyckou 5min, celkem neni problem.
Zamky zpravidla funguji jako klasickle mechanicke zamky , tedy pouzije klic
System netopi, opet stejny pripad jako neautomatizacni reseni, pokud
odesla elektronika kotle, je zde stejny problem jako u
neautomatizacniho reseni, pokud neco jineho, vse funguje stene jako ne
automatizacni reseni, tedy kotel ridi termostat nekde v mostnosti ,
ktery jede na AA baterky nebo proste topite s omezovacem na teplotu
vodu.
Zasuvky, pokud je to inteligentni reseni tak zasuvky ovladaji
bistabilni rele v rozvadeci a kdyz nic jineho jde je prehodit rucne.
U svetel muze byt problem, z meho pohledu je proto nevhodne pouzivat
takova ta pretechnizovana reseni, kde je MCU v kazdem vypinaci , to je
pak clovek v ridi.
Rozumne resini je, vypinace jsou klasicka tlacitka nebo spinace a
jejich vyhodnoceni a spinani svetel dela krabicka v rozvadeci a holt
mam nahradni v supliku.

Tim se dostavame k celkove odolnosti takoveho reseni, podle meho by
zde mely byt dodrazovany dve zasady
- reseni by melo mit projektovanou zivotnost podobnou zivotnosti domu,
respektive klasicke elektroinstalace , tedy cca 50let
- reseni by melo byt takove, aby kdyz vsecno odejde bylo mozne snadno
prejit na neautomatizacni reseni s tim co koupim v beznem obchode

Prvni zasada praklticky vylucuje vsechna komercni reseni, krome toho
ze jsou nechutne predrazena, nejsou projektovana s ohledem na
zivotnost a odolnost.
Aktulne jste schopen system udrzovat v provozu, budete toho schopen za
20-30 let , bude toho schopna vase zena, az budete odpocivat ve stinu
lipy, vás potomek metafyzik nebo proste nekdo, komu nemovitost
prodate? System musi vypadat tak, ze i prumerne inteligentni eletrikar
najde drat od vypinace, drat ke svetlu a dokaze mezi ne vclenit
klasicke rele na DIN a tim rozsvitit. Pokud je ve vypinaci dvoujadrovy
procesor vse komunikuje po nejake obskurni sbernici, jeste
obskurnejsim protokolem je pouziti takve veci v dome docela hazard.

Jinak receno , vyse popsane zasady vylucuji pouziti zarizeni s
elektolity , zarizeni pajenych bez olova, pulsnich zdroju, procesoru
ruzne ve zdech, vypinacich, pod podlahou, obecne reseni z kterych
kouka drat a odolnost daneho vstupu je mensi nez rekneme1500V. Tim
jsme vyloucili vse komercni co neni delane pro NASA.

Vlastni reseni, muze toto vse vyloucit, ale  ma jine nevyhody, nikdy
to nedodelate, obtizne se realizuje vypinac jehoz barva podsvetleni
bude odpovidat aktualni vlhkosti v garazi nebo obsahu CO2 v kuchyni
:-)

Martin