OT: LHC na víkend

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Duben 26 06:46:41 CEST 2011

Zdravim,
 no rekl bych, že nejlepe pochopitelné, ikdyž fyzikálně možná ne zcela přesné,
je, že luminosita definuje počet srážek (za sekundu) na nějakou plošnou
jednotku (zde mikrobarn), čili, ke kolika kolizím dojde v jednom mikrobarnu
každou sekundu. V našem případě to bylo 480, ale tato hodnota již byla také
pokořena, v dalším fillu se dosahlo již přes 500.
  Zdraví Pavel