Re: utěsnění stožárové trubky

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Duben 25 13:13:56 CEST 2011

Z PVC folie (třeba FATRAFOL), určené pro venkovní použití, třeba na ploché
střechy, takže je velmi odolná UV záření, udělat okolo trubky cca 10cm
široký prstenec, svařit horkovzdušnou pistolí a stáhnout páskou na hadice.
Potom udělat kruh (obdélník, jak se chce) a uprostřed otvor o velikosti cca
50 % průměru trubky. Folii přetáhnout přes prstenec (o těch 50% se roztáhne)
a opět ji svařit horkovzduškou s prstencem. Pro zlepšení je možne ještě
spoje zatřít lepidlem na měkčené PVC (k dostání v každém BAU). Při dobrém
provedení je to odolné i proti tlakové vodě.

Martin Záruba
----- Original Message -----
From: "Milan Cizek" <cizek.milan na seznam.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, April 25, 2011 12:59 PM
Subject: utěsnění stožárové trubky

Ahoj,
s novou střešní krytinou jsem si postavil také nový stožár (teleskopický
2x3m, základna průměru 60mm a vrchní díl 48mm). Skrz střechu prochází
prostupnou taškou. Přestože jsem jí zařezával co nejpřesněji, nějaký mm vůle
kolem dokola je. Nyní řeším, čím to kvalitně utěsnit, aby to vydrželo co
nejdéle a nepustilo vodu stékající po trubce. Něčím bych to mohl vzít ze
spodu, ze shora pak už asi jen vulkanizační páskou. Od silikonu mě kolegové
odrazují, že údajně do pár let udělá trhlinky. Můžete mi na zatěsnění něco
doporučit? Díky.

Milan