Re: OT: - co se sjezdovými lyžemi starého typu

Josef Dvořáček - José josef.dvoracek na gmail.com
Neděle Duben 24 22:37:06 CEST 2011


No, ono se tu pletou dva zpusoby jizdy.. Smykany oblouk - tak se jezdilo na
rovnych lyzich - a ten jde na carvingovych lyzich lepe - vetsina rekreacnich
jezdcu jezdi takto nadale i na carvingovych lyzich. A jde jim to lepe,
protoze je zakrivene lyze do oblouku navedou.

A druhym zpusobem je carving - to je jizda po hranach lyzi - napr zde:
http://www.youtube.com/watch?v=LtMHcLgUFo4&feature=related - prvnich 30 sec
preskocte, to tam mluvi nejaky hlasatel ci co.. Diky tomu ze nesmykate,
neztracite rychlost, naopak v obloucich zrychlite :-) Nutno zkusit.

Takze nejen pro "novacky" ale hlavne pro pokrocile jezdce je carving
prinosem ;-)

jose


2011/4/24 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com>:
> Jo, když kupuji lyže, tak s co největším poloměrem tak, aby se co nejvíce
> přiblížily těm starým rovným šlajzkám, na kterých jsem začínal.
>  Jsem zvyklý v koncích  obloučků "dosmýkávat" po hraně tak jak jsem se to
> kdysi naučil... a u "curvingových" lyží s tím mám potíže.
> Ale netvrdím, že pro nováčky není ten curving přínosem...
> JaKub
>
> Dne 24.4.2011 22:16, Kručinský Ladislav napsal(a):
>>
>> Ještě bych doplnil kolegu Sudovce - pro člověka který byl zvyklý jezdit
>> přívratné smyky je přechod z rovných na carvingy asi jako si přesednout z
>> manuální převodovky na dobrý automat. Na upravených svazích je to na
carvech
>> požitek, točí se totiž jenom přenášením váhy a lehkým přikloněním vnější
>> nohy ke svahu, jde to nádherně a je to tanec právě proto, že carvová lyže
>> jakmile se prohne (tím přikloněním)  tak vytvoří oblouk který točí -
nesmýká
>> se ale řeže oblouk a to je důležité. Než jste se naučil na rovných lyžích
>> dělat oblouk tak aby řezal a nesmýkal se, stálo to hodně cviku, tady to
máte
>> zadarmo.
>> Obrovská nevýhoda carvových lyží je, že ve vyšších rychlostech na
hladkých
>> površích nedrží směr - bývají výrazně kratší než se kupovaly ty rovné a
když
>> jde o to jet rovně ve vyšší rychlosti musíte mít sílu v nohách a nechytit
>> hranou žádnou nerovnost, jinak vás to rozhodí a končíte v kotrmelcích.
>> V hlubokém sněhu jsem nepozoroval žádný výrazný rozdíl, který by hovořil
>> ve prospěch carvů. Ale jsem spíše ta stará škola takže jsem zvyklý točit
>> přívratné oblouky a v hlubokém sněhu se nic výrazně jiného dělat nedá.
>> Zajímalo by mně, zda máte stejné zkušenosti.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20110424/a2a46a5f/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list