OT: - co se sjezdovými lyžemi starého typu

Sudovec sudovec na seznam.cz
Neděle Duben 24 20:19:08 CEST 2011

Teď už nejde o módnost - nic jiného se neprodává. Na kopcích je ještě
sem tam někdo vidět na klasice, ale rychle to mizí.

Lepší ovladatelnost a lyžování s menší námahou je jejich hlavní výhoda.
A není to jen díky malé délce, ale hlavně kvůli kombinaci několika
vlastností - vykrojení (t.j. střed je výrazně užší než špička a patka),
relativně malá podélná tuhost (t.j. lyže jde snadno prohnout) a vysoká
tuhost v torzi (lyže se při jízdě po hraně nekroutí).

Hlavně je důležité nepodlehnout módě a nekoupit případně lyže moc krátké
a moc krojené. Pro běžného chlapa (tzn. tak 180 cm/80 kg) je to většinou
lyže cca 175cm dlouhá a s rádiusem (=číslo spočítané na zákledě
vykrojení lyže - menší číslo znamená velmi vykrojená, velké číslo je
málo vykrojená) cca 15m. Ty jsou v bazarech celkem levné, protože
většina lidí si bláhově pořizuje krátké slalomky 155 cm - 165 cm s
rádiusem někde kolem 10 - 12m.

S.