Re: PIC18F a presny generator sekundy

amartinik2 na seznam.cz amartinik2 na seznam.cz
Sobota Duben 23 20:56:09 CEST 2011

1. Pokud se zrychluje (generovana sekunda ma mene nez 1sec), znamena to, ze v blizkosti krystalu je nejaky signal
se strmymi hranami, ktery urychli preklopeni. Okoli krystalu musi mit zemni plochu a nesmi tam vest logicke signaly.

2. Taky je mozne, ze krystal neni presny - do nejakych 5sec za den se to da nastavit kondenzatory okolo krystalu.

3. V zapojeni takoveho oscilatoru u Atmelu jsem videl seriovy odpor 100KOhm (!!!!), asi aby se snizilo zatizeni krystalu, ktere muze byt u nekterych jen par uW (mikrowatu).

4. Nejaka chyba v programu (ta je tam vzdycky, ale muze byt nekde jinde :-))

Ales