[OT] Centrala z lidlu

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Duben 21 09:33:43 CEST 2011

Mam podobne provedeni - jen na naftu.  Vykon 3000W.  Jinak to ma i 12V
tusim az 20A vinuti.Motor ma asi 280cm3 nebo tak nejak. Koupeno pred
casem od nejakeho chatare z Plzne. Chtel za to 2k, no nekupte to. Byl v
tom zniceny starter - pastorek vylezl do start kola a vypadalo to, jako
zadrene. Po vyndani starteru startovani na "snuru " OK.
Vse funguje OK, je jediny problem je s prisernym kravalem, co ten
agregat dela. Puvodne jsem myslel, ze je neco s motorem, ale delaj to
vsechny ( i nove) - proste diesel. Spatne udelany tlumic a sani - odtud
nejvetsi hluk.
Dalsi vec je, ze nejde nastartovat pod zatezi. Proste pokud je k tomu
pripojen halogen 1kW tak to nenatocim. Je treba naprazdno, az zablafe,
tak pripojit zatez. Nevim proc, odpor to pri startu neklade, spis nejaka
pojistka...
Pokud bezi naprazdno a pripojim max zatez, trochu poklesnou otacky - v
zapeti se srovnaji a tento kratky pokles je doprovazen kourovym efektem
z vyfuku. Tzn nema to filt pevnych castic :-) a trochu to smrdi no.....
V mrazech perfektni strart na prvni zatahnuti, pokud je "horka" a dlouho
v provozu, nasledny start je malinko obtiznejsi - ale vetsinou na 3
zatahnuti startuje.
Jinak OK. Dokaze nepretrity chod, uz jsem testoval  30 hod
nepretrziteho chodu se zatezi 1800W  Spotreba byla okolo 15 l za tu dobu
, coz je tak 0,5l/hod pri tomto zatizeni.
Stejne mi papa firemni benzinova honda GX1200 ( 1kW el.) )
JaKub