OT: Vodostop k Inelsu

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Úterý Duben 19 16:11:30 CEST 2011

Dobrý den,

chystám se přidat do systému domácí automatizace subsystém pro ochranu před
vytopením vodou (s vytopením mám řadu zkušeností na vlastní kůži :-). Inspiroval
jsem se u Watershield s.r.o.( http://www.vodostop.cz ), princip je jednoduchý -
na přívodním potrubí je elektromagnetický ventil, za ním průtokoměr (vodoměr) s
impulsním výstupem. Řídicí systém snímá pulsy z průtokoměru a podle nějakého
algoritmu rozhodne, zda se jedná o normální odběr nebo havarijní situaci. Pokud
se vyhodnotí havarijní situace, uzavře se přívod vody elektromagnetickým
ventilem a vypnou se čerpadla zesilovače tlaku z vodovodního řadu a čerpadlo pro
dodávku užitkové vody.

Protože už jsem nějakou dobu mimo obor, hledal jsem vhodný ventil a průtokoměr.
Parametry jsou přibližně následující:
průměr potrubí 1" (DN 25), max. průtok do 3 m3/hod, tlak okolo 3 barů, citlivost
průtokoměru co nejvyšší, 1 imp/litr je asi přijatelné minimum, čím citlivější,
tím lépe. Ovládání ventilu 230V, bez napětí otevřeno, impulsní výstup z
průtokoměru do 24V (plánuji připojení na čítačové vstupy jednotky Foxtrot
CP-1004). Našel jsem jich několik, problém je v tom, že internet snese skoro
všechno :-))

Kdybyste měl někdo tip na osvědčené a spolehlivé výrobky, byl bych velmi
zavázán. Cena není úplně rozhodující, ale nízká potěší.

Děkuji

JF