UPS APC - malem ohen

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Duben 19 00:00:01 CEST 2011

> Par takovych baterek jsem pomoci sekery, majzliku a kladiva rozpitval
> a ze  vsech se z nafouklych clanku vysypalo cosi co bych nazval soli,
> po visuelni strance, co to bylo chemicky jsem nezkoumal, ale asi
> pujde o nejakou sul. Udelal jsme si z toho zaver, ktery jsem zde
> uvedl.

Sůl nejspíš ne, ale nejsem chemik, tak mě třeba někdo opraví. Gel v
gelových aku je složkově totéž co AGM, tedy sklo + H2SO4 + voda. Rozdíl
je v tom, že u AGM je sklo ve formě rouna, u gelu ve formě prášku
(pudru), který spolu se zředěnou H2SO4 vytvoří onen gel.

Připouštím, že částice skleněného prášku při vysychání gelu zůstanou
nějak "neuspořádané" a s plynovými či vzduchovými mezerami mezi sebou,
čímž je výsledný objem větší. Může k tomu přispět "plynování"
elektrolytu při přebíjení, čímž by výsledně vzniklo cosi jako tuhá pěna.

---
Jirka