Zapojení země u zesilovače

Halen halen na seznam.cz
Úterý Duben 12 21:54:47 CEST 2011

Ahoj,

mám prosbu o radu. Mám (dokončuji) zesilovač, kde je koncový stupeň a
předzesilovač s OZ. Koncový stupeň je napájen 2x50V se společnou zemí,
předzesilovač je napájen 2x17V také se společnou zemí. Jako zdroj je
toroidní transformátor. U zdroje koncového stupně jsou pouze filtrační
kondenzátory. U zdroje pro předzesilovač jsou použity LM317 a 337. Dotaz
zní, jak mám tyto země propojit? Mám je vůbec propojovat? Dále abych se
vyhnul zemním smyčkám, jak správně udělat zemnící bod? Šasi přístroje
kovové. Připojovací šňůra je třívodičová, takže na skříňku bude připojen
zelenožlutý vodič PE. Zemnicí bod za transformátorem *nebude *vodivě
spojen se skříňkou. Ze zdroje pro oba koncové stupeň má jít zem extra ke
každému koncovému stupni, nebo koncové stupně mezi sebou propojit a
napájení vest pouze k jednomu?  Dále jak propojit vstupní signálové
(linkové) konektory s předzesilovačema z předzesilovače do koncového
stupně? Použít třívodičový kabel s třetím vodičem (stínění) nebo použít
čtyřvodičový L, R a zem a celkové opletení jako stínění? Tyhle zemní
smyčky mě stále nejsou jasné, tak se předem omlouvám za možná hloupý
dotaz. Ze zkušeností ale vím, že to je pěkně zapeklité :-)

Děkuju za pomoc, Honza.