Spinany zdroj

aze azehw na volny.cz
Úterý Duben 12 15:34:28 CEST 2011

Přečtěte si původní dotaz. Nemusím nic navíjet, trafa jsou hotová a zdroje
fungují. Šlo jen o jejich předělání do jiného provedení než low cost.
Mimochodem, nevidím žádný problém postavit výkonnější měnič, někde v
posledních PE je svařovací invertor. Já tedy bych ho nestavěl, zvláště při
dnešních cenách. Naopak, pro nabíjení  0-100A chci použít hotový a tyhle dva
zdroje 40 A jako doplněk.
Nevím, zda se dá zdroj ATX naučit bez úprav trafa na cca 16V. Zkoušel to
někdo? Jaký proud se z toho dá dostat?
AZE

----- Original Message -----
From: "Jiří Němeček" <jirry na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 12, 2011 2:27 PM
Subject: Re: Spinany zdroj

Což o to, postavit spínaný zdroj není zase taková věda, ale udělat ho
dobře, to není úplně jednoduché a při výkonu 600W už začíná přituhovat.
Trafo z ATX zdroje zřejmě nepoužijete, 15 závitů si sice navinete, ale
udělat sekundár tak, aby se vešel na kostřičku spolu s izolací a vývody
bývá zásadní problém.

Já osobně bych asi volil nějaký osvědčený ATX zdroj, dal bych jich
několik paralelně. Minimálně bych si ušetřil odlaďování různých dětských
nemocí, na které už jsou potřeba nějaké zkušenosti.

Třeba klasika je výměna výstupní tlumivky. Chce menší zvlnění, přivinete
pár závitů... zdroj párkrát bzukne a už běžíte do nejbližšího
zelinářství pro tranzistory :-)

JN