OT Excel

Zdeněk Kašpar zdkaspic.hw na seznam.cz
Pondělí Duben 11 16:27:28 CEST 2011

Dobrý den,

Kdysi jsem měl řešit něco možná podobného, ale jediné co si z toho teď už
jen pamatují, že to byl opruz s několika konverzemi.

Problém tehdá spočíval v tom, že číslo s desetinnou tečkou se v excelu někdy
interpretovalo jako text (třeba "31.6") a
jindy jako datum (31.8 => "31.VIII".

Matně si pamatuji, že jsem pomocí funkcí
JE.TEXT()
JE.NETEXT()
HODNOTA.NA.TEXT(,"d.m")
Dosáhl, že v jiné buňce bylo vždy číslo ve formátu text.

A pak jsem zase v další buňce z toho prostřednictvím
NAHRADIT(bunka;HLEDAT(".";bunka;1);1;",")

Dělal standardní číslo s desetinnou čárkou

No a pak se s tím teprve dalo někde v dalších buňkách počítat.
No prostě HUMáč!!!

Jo teď jsem našel ten excel:
0) zdrojová buňka je B39
1) do I39 si to převedu jako text s des teckou
=KDYŽ(JE.TEXT(B39);B39;KDYŽ(JE.NETEXT(B39);HODNOTA.NA.TEXT(B39;"d.m")))
2) do O39 vyměním tecku za čárku
=NAHRADIT(I39;HLEDAT(".";I39;1);1;",")
3) a pak už to sčítám do další buňky, třeba ...

Nic moc, ale třeba Vám to pmůže.

Zdeněk Kašpar