Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Pondělí Duben 11 13:32:49 CEST 2011

Jeden dotaz. Pokud dobře chápu využití IQ výstupu je potřeba aby oba výstupy byly velmi přesně posunuty o 90°. Já se ale obávám, že každý z těch rekonstrukčních filtru bude mít jiný fázový posuv. A diference fázového posuvu bude nejspíš i kmitočtově závislá. Neumím si přestavit, že by se podařilo udělat oba filtry naprosto stejné řekněme na 0,1°. A to už vůbec nemluvím o následujících stupních. Mít posuv IQ s přesností na 2° je myslím už celkem k ničemu a i ty 2° dodržet by podle mého odhadu bylo dost obtížné.

Ale možná jsem jen špatně pochopil daný problém. Nebo lze posuv filtrů a následujících stupňů korigovat pomocí SW ? Pak si ale zase moc neumím představit tu kalibraci.

Já toto k ničemu nepotřebuji a stavět to nebudu. Jen mě to na první pohled zarazilo a proto se na to ptám.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu na home
Sent: Monday, April 11, 2011 12:54 PM
To: HW-news
Subject: Re: Konstrukcia DDS generatora z PE/2006

tu je pracovna verzia IQ modulu s AD9854. Referenciu pre komparator som
dotiahol z DA prevodnika procesora a Q kanal je normalne vyvedeny. Treba trochu zmenit ovladaci software, inak je to kompatibilne s
predchadzajucou verziou.
Idem sa pozret ci je realizovatelne riesenie pouzitie pasmovo
priepustneho filtra namiesto dolno priepustneho a vyuzitie vyssieho
modu. To by bez modifikacie pokrylo aj amaterske pasma.

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/dds9854_iq_sch.pdf
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/dds9854_iq_brd.pdf