TOTAL OT: Vzdělání a budoucnost

Pondělí Duben 11 10:07:20 CEST 2011

Můj táta učil v Poděbradech na fakultě od doby co vznikla (snad od roku
58 jako samostatná fakulta) až do doby, kdy se to zrušilo úplně. Mezi
tím to různě přecházelo pod Prahu, když jsem to studoval já, byly tam
jen první dva ročníky.
Táta říkal, že ze začátku bylo jedno, kolik jich vyhodí, byl zájem jen o
kvalitní absolventy. Pak se zjistilo, že je "ve vyšším zájmu" aby
zahraniční studenti školu dodělali. Měli jsme tam jednoho Araba co za 4
roky došel úspěšně do druháku. Prý je jedno jak dlouho bude studovat,
tatínek mu posílal dost peněz. Ale dostudovat musí, jinak by tu ropnou
rafinerii zdědil brácha. U nich šlo jen o titul - o společenské
postavení. Sami nepočítali s tím, že by někdy pracovali.
Pak byli různí studenti co měli strýčka někde na OV(KV a dokonce ÚV) KSČ
a vyhodit je by byl problém - a né až tak pro toho studenta... Ke konci
už studijní oddělení preventivně zjišťovalo, kdo kde koho má, aly se
předešlo průseru. Když dělal u táty zkoušku  cyklistický reprezentant
Svatopluk Henke, ptal se ho táta co chce s těmito znalostmi dělat, až
dostuduje. Prý že bude trenérem.... Tyhle reprezentanti - "amatérští
sportovci" ať už byli na škole, nebo v práci, byli tam jen formálně. Ale
ten diplom jim nakonec škola dala... Pak už nechával projít skoro
všechny, prý aby to bylo spravedlivé :-)
Teď se studuje podle evropských norem, připadá mi že jaký je systém,
takoví jsou absolventi. Mě se zkoušející mohl zeptat na cokoliv co se v
tom předmětu probíralo.Když jsem na první pokus zjistil, že nároky jsou
poněkud jiné, doučil jsem se to a šel jsem tam podruhé. Dnes máte seznam
příkladů, které se mohou v písemce vyskytnout a seznam otázek. Vlastně
se to stačí naučit naspaměť a hned po zkoušce zapomenout. Pokud jsou k
tomuhle studenti vedeni, nedivte se.
Anděl