OT Kam nahlasit ukradene auto?

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pondělí Duben 11 09:12:12 CEST 2011

Donedávna jsem měl jako druhé auto starého rezivého favorita. Rozhrkané ale
jezdilo pořád. Pokud jsem s ním kamkoliv jel nebylo ho třeba ani zamykat.
Bylo mi jedno, jestli mi to někdo odře, nebo nabourá. A myslím si, že je
větší pohoda jezdit se starým křápem a neřešit, jestli vám ho nějakej debil
ukradne, než mít naleštěnýho miláčka na půjčku a v noci nespat. Jestli
chcete vyzrát na zloděje, tak jezděte s něčím o co nikdo nestojí, nebo co
vás nebude moc bolet až o to příjdete. Znám lidi , kteří poté co si pořídili
nové auto, se s ním bojí kamkoliv jezdit.
    Hlavně kvůli firmě teď taky mám nové auto. Jezdí perfektně, má to různý
posilovače, nemůžu si stěžovat. Ale ta absolutní bezstarostnost, jako v tom
starým favoritu už to teda není. Auto musíte brát jako trochu předraženou
kupu železa o kterou velmi snadno můžete přijít.

Staňa

----- Original Message -----
From: "Miroslav Šinko" <sinkomiro na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, April 10, 2011 9:47 PM
Subject: Re: OT Kam nahlasit ukradene auto?

Presne tak, psychika trpi najviac. Ked nam ukradli auto, minimalne
tyzden kazda moja mimovolna myslienka narazala na to, ze clovek si
nieco kupi, investuje do toho (hlavne cas) a potom pride nejaky *** na
hotove. Ono to nase auto bolo nase prve, to zaboli asi este viac.
Aspon ze nebolo nove, ale z druhej ruky (nie bazar, seriozni ludia,
tade stopa po zlodejoch isto neviedla). Mali sme ho 5.5 mesiaca, vzali
nam ho par dni pred vianocami. Clovek ma proste nejake plany, kamsi
ist na dovolenku a zrazu nic. A kym sme ho mali, kedze nebolo nove,
dal som si ho do poriadku, peniaze vezmi cert, ale cas, zhananie,
vybavovanie... Tiez nezanedbatelny cas straveny pri prepise, STK
apod... a namiesto aspon 2-rocneho (do dalsej STK) uzivania si,
nastupi opat behanie po policii, poistovni, odhlasovanie a opatovne
cestovanie MHD a vlakom.

No mohol by som este popisat, ako sme prisli o druhe auto (nehoda
cudzim zavinenim, nie kradez), ale to nema zmysel. Prezili sme to bez
zraneni (modriny neratam) a auto z pohladu poistovne totalka.. Treba
cim skor kupit dalsie, aby hlava vytesnila neprijemne zazitky. Nove
auto nema zmysel, starsie urobi tu istu sluzbu za podstatne menej
penazi.

Clovek nakoniec otupi, vykasle sa investovat do auta nad ramec
nutneho.. Stale ma bavi porobit si na nom nieco sam, ale beriem to ako
relax a investiciu do seba (svojich vedomosti). Po tej nehode som sa
vykaslal aj na havarijnu poistku.. Investoval som radsej do alarmu s
nezavislym imobilizerom (nahrada skryteho vypinaca) proti zlodejom
(aspon casti). Ano pri kradezi prveho auta som bol rad, ze mam
havarijne poistenie... Moj nazor zmenili kalkulacie pri poskodeni.
Nakoniec nieco vyplatila poistovna vynnika (-cky). No nieco..

miro