TOTAL OT: Vzdělání a budoucnost

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Duben 11 07:29:32 CEST 2011

> V kazdom pripade je to bieda. Inak taka pekna uloha pre uchadzaca je
> odvodenie zosilnenia operaku pre konkretne zapojenie (nie napisat z fleku
> vzorec ale preco vyzera ako vyzera).
> schvalne, kolki z vas by to bez google zvladli (povedzme invertujuce
> zapojenie)?
>
> PA

Zdravím,
 tohle jsem zažil nedávno u obhajoby magisterského studia na ČVUT:
Nakreslím na tabuli RC obvod - kondenzátor do série, odpor k zemi, a ptám se:
"Co to je" ? Odpovědi různé, ale nakonec student odpoví "Derivační článek".
"Výborně", na to já, "a teď si představte, že tento článek vřadíte do cesty
audio signálu. Co uslyšíte ?"
  Student přemýšlí, přemýšlí, a nakonec z něj leze: "No, derivace vlastně
úplně změní průběh signálu, tak tomu asi nebude vůbec rozumět". Pak nakreslím
článek opačný a zeptám se zase, co to je. Student: "Integrační článek". -
"A co kdybyste tedy dal za sebe tyhle dva články, co byste slyšel ?" A student
už je hned doma: "No ten první to zderivuje a ten druhý zase zintegruje, takže
vlastně uslyším původní signál". A teď přijde vrchol: "A dalo by se to v praxi
k něčemu použít ?" A student po chvíli váhání: "Utajovač hovoru ?" :-) :-)

  Zdraví Pavel.