Re: TOTAL OT: Vzdělání a budoucnost

Karel Minarčík karel.minarcik na gmail.com
Pondělí Duben 11 07:08:08 CEST 2011


Ne vzdy jsou vedomosti z VS treba, pracovnich mist, kde se napr. modeluje v
matlabu nejaky slozity system je minimum. Krome toho kolikrat selsky rozum
je mnohem vhodnejsi. Napr. zakladatel vlakna take nema technicke vzdelani,
ale presto nekolikrat po sobe vyhral v soutezi minisumo a postavil nekolik
robotu vcetne stereofonniho UZ lokalizatoru protivnika. V Cesku/Slovensku se
na titulech moc lpi.
Kdyz prijdu do banky, nepotrebuji aby slecna za prepazkou mela vysokou
skolu. Potrebuji aby rozumela problematice a dokazala poradit. Coz se deje
pravy opak, nejenze nerozumi, ale radi tak ze je to vyhodne (pro banku).
KM

2011/4/11 Ing. Peter Adamec <max13 na atlas.sk>

>  Chcel by som jednu vec dat na pravu mieru.
> Chapem ze su sikovni absolventi strednych skol a mozu byt aj vynikajuci
> programatori alebo elektrotechnici.
> Poznam par sikovnych stredoskolakov ale ani jeden z nich by nebol schopny
> naprogramovat aplikaciu vyuzivajucu niektorych vedomosti ktore na VS aspon
> okrajovo spomenu alebo nebodaj pouzit komplikovany matematicky aparat. VS je
> nieco co ma dat iny pohlad na vec a spravidla ti co na skole za nieco stoja
> tak ho aj ziskaju.
> V kazdom pripade je to bieda. Inak taka pekna uloha pre uchadzaca je
> odvodenie zosilnenia operaku pre konkretne zapojenie (nie napisat z fleku
> vzorec ale preco vyzera ako vyzera).
> schvalne, kolki z vas by to bez google zvladli (povedzme invertujuce
> zapojenie)?
>
> PA
>
>
> On 10. 4. 2011 18:08, Karel Minarčík wrote:
>
> Vtip je v tom, ze dnes se na mnoha a to i obycejna mista typu urednik,
> vyzaduje vysoka skola. Spolecnost se akorat prizpusobila. Negativem ovsem je
> ze titul nema takovou vahu jako kdysi. Je mnoho velmi schopnych
> stredoskolaku, kteri nejen ze udrzi multimetr v ruce, ale treba umi i velmi
> dobre programovat. Ovsem bez titulu je nikdo nechce. Znam osobne nekolik
> takovych lidi, pracuji za 15 az 20 hrubeho, programuji v C/Delphi, navrhuji
> slozite plosnaky, jeden si dalkove dodelava v 40letech vysokou, protoze bez
> titulu jej nikde na slusnou pozici nevzali.
> Na druhou stranu tady mame skutecne absolventy Bc. Ing. Mgr. Ph.D. jejichz
> znalosti a dovednosti jsou hluboko pod ucebnim oborem. Po mesici je ve
> fabrice presunou na jine misto, protoze zjistili ze jsou technicky
> neschopni. Po par letech se z nich stanou sefove, manazeri s platem 4x
> vyssim nez jejich technicky schopni kolegove. Takto uz to proste chodi, je
> jen treba si zvyknout ze kdyz napr. nekdo ma Ing. titul z elektro, tak ani
> ve skutecnosti ani nemusi znat ohmuv zakon.
> KM
>
> 2011/4/10 pyjan <pyjan na tiscali.cz>
>
>>  Dobrá je taky otázka *"Co je to elektrický odpor (rezistance)"*
>> nejčastější odpověď byla aplikace Ohmova zákona R=U/I, potom odpověď
>> keramické tělísko. Asi 2 % absolventů vědělo, že je to schopnost bránit
>> průtoku el. proudu.
>>
>> Slavomir Skopalik napsal(a):
>>
>> Dobry den,
>> pridam par postrehu, jenz jsem ziskal u pohovoru s obsolventy (a kratkych
>> pracovnich zkusenostech s nimi) UTB Zlin.
>>
>> Pripad prvni.
>> Doktorand, jenz studoval automatizaci nedokozal napsat ani jednu
>> z rovnic primky, pouziti primky pro prepocet vystupu ADC (offset, faktor)
>> na skutecnou hodnotu bylo nad jeho sily (mel na to nekolik hodin +
>> internet).
>>
>> Pripad druhy.
>> Cerstvy absolvent, diplomova prace napsana v jazyce C/C++, cena dekana
>> za vzornou praci. Pohovor cca 5 mesicu po obhajobe.
>> Otazka: Co znamena tento zapis (reakce na informaci o diplomce v C/C++):
>>
>> char *c;
>>
>> Odpoved: Nevim, nikdy jsem to nevidel.
>>
>> Pripad treti:
>> Zadani: Zmer proud v obvodu (zdroj - kalibracni rezistor).
>> Reseni: Multimetr prepnul na mA a pripojil jej mezi + a -
>> stejne jako predtim voltmetr.
>>
>> Vsichni byli inzenyri, nekteri predtim absolvovali eletro prumyslovku.
>>
>> To jiz nemluvim o tom, ze drtiva vetsina absolventu neni schopna si precist
>> manual v AJ.
>>
>> Neustale slevuji z pozadavku, uz mi staci, kdyz bude inzenyr ovladat
>> matematiku
>> zakladni zkoly, nicmene i tento pozadavek eliminuje cca 80% uchazecu.
>>
>> Slavek
>>
>> PS: Absolventi z VSB a VUT (jine skoly nedokazu posoudit) jsou na tom zatim
>> "statisticky lepe".
>>
>> PS2: Dobry dotaz take je, kolik ma byte bitu :).
>>
>>
>>
>>
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20110411/d7696b3f/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list