RE: TOTAL OT: Vzdělání a budoucnost

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Neděle Duben 10 14:34:02 CEST 2011

Dobry den,
pridam par postrehu, jenz jsem ziskal u pohovoru s obsolventy (a kratkych
pracovnich zkusenostech s nimi) UTB Zlin.

Pripad prvni.
Doktorand, jenz studoval automatizaci nedokozal napsat ani jednu
z rovnic primky, pouziti primky pro prepocet vystupu ADC (offset, faktor)
na skutecnou hodnotu bylo nad jeho sily (mel na to nekolik hodin +
internet).

Pripad druhy.
Cerstvy absolvent, diplomova prace napsana v jazyce C/C++, cena dekana
za vzornou praci. Pohovor cca 5 mesicu po obhajobe.
Otazka: Co znamena tento zapis (reakce na informaci o diplomce v C/C++):

char *c;

Odpoved: Nevim, nikdy jsem to nevidel.

Pripad treti:
Zadani: Zmer proud v obvodu (zdroj - kalibracni rezistor).
Reseni: Multimetr prepnul na mA a pripojil jej mezi + a -
stejne jako predtim voltmetr.

Vsichni byli inzenyri, nekteri predtim absolvovali eletro prumyslovku.

To jiz nemluvim o tom, ze drtiva vetsina absolventu neni schopna si precist
manual v AJ.

Neustale slevuji z pozadavku, uz mi staci, kdyz bude inzenyr ovladat
matematiku
zakladni zkoly, nicmene i tento pozadavek eliminuje cca 80% uchazecu.

Slavek

PS: Absolventi z VSB a VUT (jine skoly nedokazu posoudit) jsou na tom zatim
"statisticky lepe".

PS2: Dobry dotaz take je, kolik ma byte bitu :).