OT Kam nahlasit ukradene auto?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Duben 10 13:16:18 CEST 2011

Zdravim,

> Ono pojisteni je jedna vec (nastesti jsem ho na auto udelal), to kolik a kdy (nejdrive za 4 mesice) od pojistovny vlastne dostanete je vec druha.
>
> Treti a musim rict nejbolestivejsi vec na tom celem je psychicka ujma, kterou clovek utrpi. S tema par plechama jsem se uz davno v pohode rozloucil. To staci si rict, ze jsem taky mohl v aute treba nabourat a mohl jsem s celou rodinou lezet v nemocnici nebo v lednici a hned si clovek uvedomi, ze se vlastne nic tak zleho nestalo.

S tim souhlasim.

> Ale co me jeste dnes pronasleduje je jakysi pocit ztracene jistoty. Od ted proste na vlastni kuzi vim, ze takove veci se opravdu velice snadno stanou a ze nemam vuvec jistotu, ze az si jednou privezu nejake jine auto, nestane se do tydne totez.

Ano, presne tak. Jenze tuhle jistotu jste nikdy nemohl v tomto svete mit
a pokud jste ji mel a nyni ztratil, vitejte v REALITE :-(.

> Proto si myslim, ze vedle pojisteni je potreba udelat i dalsi kroky, aby se pravdepodobnost kradeze snizila na minimum. Tyhle psychicke stavy Vam totiz zadna pojistovna nezaplati.

Ano, ale to je problem. Cim vice budete predmet zajistovat proti kradezi,
tim vice budete pak rozhozen z toho, ze Vam jej preci jen ukradnou. Ja
prozival / prozivam to same s chalupou. Dokud kolem ni byl plot, neustale
jsem mel mindraky z toho, ze mi jej nekdo seslapava nebo prostrihava.
Nemel smysl, nechranil dostatecne. Uz tam neni.
  Co mohl kdo od te chalupy odnest, odnesl. Trubky od okapu, hromosvody,
zapomenutou zahradnickou lopatku v zahone, plastovy kyblik. Vime, ze kdyz
tam vysadime jahody, nesklidime je. Zmizi nejen plody, ale cele rostliny.
  I zivy vanocni stromek, ktery jsme po Vanocich vysadili, odnesli. Vime,
kde je, je v zahrade o par set metru dal. Obcas tam chodime kolem na
prochazku a rikame nahlas "Jee, tomu nasemu stromecku se dobre dari, to
mame radost" :-).
  Takze kdyz ted neco preci jen vysadime, delame to s vedomim, ze uz to
za tyden asi neuvidime. I tak ale to za tu radost stoji, alespon si pohrajeme
na zahonku a chvilku to oku lahodi.
  Takze doporucuji spise adjustovat psychiku a byt spise pripraven vzdy
na nejhorsi - pak budete kazdy den plny radosti, kdyz rano najdete auto
na svem miste, a nenajdete-li, pokrcite rameny a pujdete dal...

Zdravi Pavel