cim spinat impulz 2,5KV 400A

Neděle Duben 10 11:28:07 CEST 2011

udělal jsem si generátor rázové vlny 2,5KV 8/20us s proudem cca 400A
(C=3M3, R=5,6 a L=45uH) a teď vymýšlím, čím to spínat. Škrtat drátem
sice taky jde, ale každý impulz je jiný a prská to :-( Zkoušel jsem
ruskou xenonovou výbojku IFK120, ale ta se proráží (bez zapalovacího
impulzu) při 1500V. Dvě výbojky zrovna v šuplíku nemám, nevím jestli by
se napětí mezi nimi rozložilo nějak rovnoměrně (předpokládám že by
stačilo zapalovat jen jednu). Pro vyšší napětí se používají jiskřiště se
zapalovací elektrodou. Na 2,5KV to bude mít něco přes 1mm, mohlo by to
být schůdné. Předpokládám použití zapalovacího trafa ke xenonové
výbojce, to dá aspoň 4KV. Není mi jasné, o kolik může být hlavní
jiskřiště delší aby ještě zapálilo (procenta? Nebo třeba až
dvojnásobek?) a jestli zapalovací elektroda může být někde stranou, nebo
má být mezi hlavními elektrodami? Má s tím někdo zkušenosti? Nebo šlo by
kombinovat výbojku (tam je zapalování bez problémů) a v sérii k ní
jiskřiště?
Anděl