OT Kam nahlasit ukradene auto?

Karel Minarčík karel.minarcik na gmail.com
Neděle Duben 10 09:16:27 CEST 2011

Je videt, ze spousta z nas ma problemy se zlodeji. Me osobne uz ukradli
tolik veci, ze me to obcas nuti premyslet, jak tu kradez zlodejovi
znesnadnit, nebo znemoznit. Z historickeho hlediska se ukazuje ze mechanicka
zabezpeceni jsou pouze prvkem prinasejicim zlodejovi casove zpozdeni. Co vse
me napadlo jak zabezpecit auto:
-GPS tracker takovy, aby v pripade kradeze nepretrzite zjistoval polohu, tu
logoval a az na vyzadani poslal v SMS posledni znamou polohu (tedy napr.
poloha pred zlodejovou garazi), rusicku zlodeji mit zaplou porad nemuzou, to
by na misto prijel radiovuz telekomunikaci.
-Dymovnice dalkove odpalena, pro presnou lokalizaci vozidla napr. v radovych
garazich, tuto myslenku se mi nepovedlo zrealizovat, protoze dymovnice
explodovala (taky reseni?)
-Akcelerometr + skryty vypinac a v pripade pohybu rozblikat brzdova svetla v
SOS, vcetne blinkru (bez kontrolky) pripadne udelat falesne treti brzdove
svetlo s napisem UKRADENO, jelikoz se auta casto kradou v noci (kolem 1 - 3h
rano) melo by to slouzit na upozorneni nahodne policejni hlidky, pripadne
vyvolat dojem ze auto ridi ozrala.
-Zlodej si objekt zajmu prohlizi/vytipuje predem, pokud vidite, ze jej nekdo
pres den podezrele ohlizi, tak dejte na noc rybarske hacky na sedadlo, na
klic navleci buzirku aby jste nechytli sami sebe.
-Houkacka alarmu zrejme moc nezabira, lidi to ignoruji a pokud neni uplne
nepristupna, zlodej ji zrejme rozbije, resenim je snad jen dat houkacku
dovnitr kabiny
-Drasticke reseni, ktere nedoporucuji, je zablokovat bezpecnostni pas a pri
jizde odpalit airbag, tady uz to ovsem zavani kriminalem, tohle reseni si
prosim nechte az na dobu kdy vypukne stanne pravo :-)

preji krasnou nedeli a uspesny boj nas poctivych obcanu proti te druhe
skupine
KM