mikročerpadlo na vodu

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Duben 8 13:37:52 CEST 2011

> Ale rád bych se ještě zeptal, jaký solární panel mám vybrat.
> Bude stačit třeba 12V/5W? Systém bude v provozu jen od jara do podzimu,
> pak půjde baterie na nabíječku.

1) udělejte si model, jak často čerpadlo pojede (s jakou střídou) a
změřte mu reálný příkon v konkrétním nasazení (výtlačná výška +
hydrodynamické odpory rozvodu vody). Z toho dostanete střední příkon
čerpadla (A).

2) zjistěte si průměrný dopadající výkon slunečního záření v období,
které Vás zajímá a násobte ho skutečnou účinností panelu, dostanete
střední výkon, který budete mít k dispozici (B)

3) zjistěte si energetickou účinnost uvažovaného akumulátoru, tedy poměr
odevzdané a dodané energie (C)

4) musí platit

A<<B*C

> Nemá někdo nějaký typ na kvalitní panel za slušné peníze?

Neřešte kvalitu panelu, stejně je to všechno Čína. Kromě toho v této
zemi je dost velká šance, že ho někdo ukradne nebo zničí.

http://www.hadex.cz/aku-bat-zdroje-nabijecky--solarni-panely

http://www.gme.cz/cz/elektronicke-soucastky/solarni-zdroje/24145.html

atd.

---