UPS: (bylo: Re: TrochuOT Praskajici zarovky kvuli solarum)

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Duben 7 14:18:44 CEST 2011

> v tech UPS od Powerware (ted asi Eaton) se balancuji jednotlive baterie
> a kupodivu i bez snimani jednotlivych baterii. Moc jsem tomu neveril,
> ale funguje to.

Jak chcete balancovat sériovou kombinaci aku bez snímání (a odděleného
zatěžování, nebo různých nabíjecích proudů, což je případně totéž)?
Mohlo by to být založené snad jedině na chování Pb aku na konci nabíjecí
křivky (musel by se chovat jako napěťový zdroj a umožnit tak ostatním
dobití na stejnou úroveň při napájení z proudového zdroje). To ale asi
tak nebude (není snadné najít graf napětí na Pb článku při stálém
dobíjení malým proudem i ve stavu plného nabití, protože tak se Pb aku
prostě nenabíjejí - na rozdíl od NiCd/NiMH nemají schopnost tento režim
snášet).

Nicméně (ať je to jak chce a pokud skutečně jde o balancování), tak
pořád nejde o balancování jednotlivých článků, jak je běžné třeba u
LiIon/LiPol/LiFePo. Je to ovšem lepší než nic, protože při 6 článcích
sériově ve 12V aku (a dodržení součtového napětí, neboli balancování
těch šestic vzájemně) by se z ryze fyzikálně-matematického hlediska
pravděpodobně neměly jednotlivé články "rozhodit" tak, jako když je jich
sériově třeba 96 (16 ks 12V aku sériově) bez balancování...

---
Jirka