UPS: (bylo: Re: TrochuOT Praskajici zarovky kvuli solarum)

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Duben 7 13:30:29 CEST 2011

> neprehanejte....

Nezkoumal jsem celý trh a dnešní nabídku. Je pochopitelně možné, že
nějaká firma používá on-line technologii i na nižší výkony, není to ale
běžné.

Moje prohlášení se týká obecné situace (typické) a zejména pak APC, což
je zřejmě nejrozšířenější značka (občas si říkám, že bohužel). Například
SURTD5000XLI se 192V aku mám právě na servisním stole...

Balancování se u tohoto typu (jakkoliv drahého) nepoužívá, takže
akumulátory trpí. Je ovšem otázka, k čemu balancovat jednotlivé sériové
kombinace 6 článků (12V aku coby základní, dále nedělitelná jednotka) -
smysl to má na úrovni jednotlivých článků, což u běžných VRLA Pb aku
není technicky možné.

Nižší životnost on-line typů (jak zmiňoval kolega) je daná z principu,
protože tam prostě všechno jede pořád...

---
Jirka