TrochuOT Praskajici zarovky kvuli solarum

Čtvrtek Duben 7 09:27:44 CEST 2011

2011/4/7 Robo Baranka <hwlist na zoznam.sk>:
> Kolega ma dum cca 800m od FV, podle logu dosahuji spicky bez problemu
> 350V a jsou to udaje z nejakeho ne moc rychleho logeru od rozvodaku,
>
> -------
>
> 230*1,1*1,4142=357V
> (230V~ je nominalna hodnota; 1,1 je horna tolerancia; 1,4142 je druha
> odmocnina 2)
>
> Vzhladom na to, ze z Vasho textu ide o spicky, tak vedzte, ze takychto
> "spiciek" moze rozvodna sustava dosahovat 50 kladnych a 50 zapornych za
> sekundu :-)
> Tym nechcem tvrdit, ze menice FVE neprodukuju "bordel", ktory uvedenym
> [...]

Dobrý postřeh, mě vůbec nedocvaklo, že ta "špička" je vlastně
maximální hodnota ;)

Je fakt, že výstup z měniče by měl být stabilizovaný, tady je nějaký
manuál, technické parametry jsou na straně 72:

http://www.mtechsolar.cz/editor/image/stranky3_soubory/ig15-60hv_technicky-manual.pdf

Píšou tam vlastně to samé, co platí pro naši rozvodnou síť, tj. 230V
+10 / -15 %. Co přesně leze z měniče, to se tam stejně nedozvíme,
píšou jen zkreslení < 3%.

Každopádně za kvalitu proudu v síti odpovídá provozovatel sítě a je na
něm, co si do svojí sítě nechá připojit, určitě má možnost v případě
problémů dodavatele ustřihnout.

P.K.