TI/National

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 5 00:45:19 CEST 2011

To je mimoriadne zaujimave.

National bol zrejme jeden z poslednych priamych dedicov zakladatela Silicon Valley, Fairchild Semiconductor (teda ano, este je tu stale Intel, ale ten sa uz davno zdegradoval na vyrobcu jedineho, i ked nesporne uspesneho, produktu). Aj ked ho nezalozili priamo odidenci z Fairchildu, vacsina vplyvnych osobnosti pociatkov Nationalu pochadzala odtial. No a najkrajsi krok bol, ked neskor National kupil viacmenej skrachovany Fairchild aby ho potom pozdvihol z popola ako novy, samostatny podnik. Je pravda, ze s Nationalom to odvtedy isto tak trocha stale dole vodou, postupne sa zbavili takmer vsetkej digitalnej vyroby a venovali sa len viacmenej drogeriovej analogarine...

TI naopak je taka akasi zberacska firma - aj z tej schemy je to vidiet. Na druhej strane to, co kupuju, su same dobre znacky - Burr Brown este hadam aj po tych desiatich rokoch neexistencie ma ako znacka lepsi cveng nez samotny TI, dalej z nedavnej minulosti Chipcon a Luminary, to boli tiez pomerne znami priekopnici vo svojej oblasti. No a podla vsetkeho im ta strategia ide - pozeral som prave wikipediu, ze su stvrti najvacsi polovodiciari (a treti je vraj Qualcomm, bez fabu, pfuj, to je doba...)

Tipujem, ze zakladnym motivom celej akcie je snaha nejako naplnit kapacitu toho 300mm fabu s vybavenim z krachu Quimondy, no a ocakavanie rastu po krize... Som zvedavy, kolko takychto kanibalskych akcii nas este v blizkej buducnosti caka...

wek