MOSFET v inverznim rezimu

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Duben 4 10:25:49 CEST 2011

 4.4.2011, 10:16:47

Bipolarni tranzistor byl pry objeven tak, ze se v Bellovych
labolatorich pokouseli ovlivnovat proud v polovodicove diode el.
polem. Tedy trochu jako u elektronky. Ovlivnovani se povedlo, ale
chovalo se to presne naopak, nez byly puvodni predpoklady. Peclivou
analyzou bylo zjisteno, ze izolacni vrstva, ktera mela oddelovat
ridici elektrodu byla narusena, a elektroda misto aby vytvarela el.
pole, injektovala proud. Shockley k tomu udelal teorii a nobelovka
byla doma. Asi mate naslapnuto obdobnym smerem. :-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz