MOSFET v inverznim rezimu

Pondělí Duben 4 02:12:21 CEST 2011

Zjistil jsem podivné chování tranzistoru MOSFET v inverzním režimu -
dovolil jsem si malou přílohu. Když teče proud substrátovou diodou, mají
na napětí vliv změny řídícího napětí i v okolí nuly. Změřil jsem to na
IFR1405 při proudu 20mA, podobně se chovají i jiné typy tranzistorů. Při
tom ve správné polaritě tranzistor otvírá až od 2,8V, pod tímto napětím
nemají změny řídícího napětí na nic vliv. Myslel jsem si že kanál
MOSFETu se chová pro obě polarity zhruba stejně a substrátová dioda a
její proud s tím nesouvisí. Nebo je to jinak?

Anděl