Proclivani zasilek na poste - aktualne

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Duben 1 19:39:44 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 1.4.2011 od gatilo:

> Neni mi jasna jedna vec. V pripade ze se rozhodnu vyridit celni
> rizeni osobne, musim kvuli tomu jet do Prahy, nebo to muzu udelat na
> celnici nejblize meho bydliste ?

No to není tak jednoduché. Totiž celníci musejí mít přístup k zásilce.
Když zásilka přijde do ČR z třetí země, tak se ocitne v celním skladu,
který je umístěný na poště Praha 120. Nevím teď z hlavy, jestli je
celních pošt více, ale rozhodně tady v Ústí celní poštu dávno zrušili.

Tu zásilku ti dát do ruky nemohou a bez zásilky ji moc neproclíš.
Existuje zde sice tranzitní celní prohlášení (to je ovšem také služba,
ta kterou by bylo potřeba zaplatit), ale nedovedu si dost dobře
představit, že by ti tu zásilku zapečetili a kamsi k celnímu úřadu
dopravili.

Takže podle mého názoru je místo v celním skladu na poště Praha 120
jediné, kde můžeš provést proclení. Máš v podstatě několik možností:

1. Necháš to na České poště. Jak je vidět, konečně zjistili, jak je to
výnosný byznys, tak to od 1.4. dělají sami. Na webu, jestli jsi ten
článek četl, píšou, že je potřeba vysokých nákladů - personálních a
technických. Ano, celní deklarant musí umět hledat v celním sazebníku,
no a potřebuje k tomu počítač s vhodným programem a disketovou
mechanikou (na celnici to nosí na disketě).

2. Necháš to na celní agentuře Kama, která sídlí v prostorách pošty
Praha 120.

3. Seženeš si svou celní agenturu, která projednání zásilky sama
obstará. To bude dražší než možnost 2, protože tam budou muset jet.

4. Seženeš si svou celní agenturu, která ti vyplní JSD a s tím si sám
zajdeš na celnici na poště Praha 120. To bude levnější, ale strávíš
tam dost času, protože tam bývá značná fronta (několikrát jsem tam
byl, když Kama měla problém s mou zásilkou a musel jsem si to proclít
sám).

5. Naučíš se JSD vyplnit a doneseš si ho tam sám jako v bodě 4.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601