OT: software - zaujimave citanie

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Září 29 23:14:02 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 29.9.2010 od Ales Prochaska:

> Ano, v 80. letech jsem si myslel, že kdo programuje pomalé programy
> protože je líný používat direktivu ASM :-) tak stojí jako
> programátor za prd. Teď raději dám 10$ navíc za výkonnější procesor
> než abych ztratil třeba jen hodinu času optimalizací kódu :-) a nad
> tím jestli stojím za prd nebo ne se nezamýšlím :-)

Což o to, mně to také nějak zvlášť nepálí. Jen je mi třeba divné, že
Word 2007 mi vytiskl stejných 600 nabídek v mail merge asi 7x rychleji
než Word 2010, a stejný Acrobat 9 to dokonce narozdíl od tiskárny ani
nevezme, když už mu to trvá několik hodin.

Avšak může to být docela zásadní problém, pokud tím uživatelem nejsi
ty, ale někdo úplně jiný. A já jako vývojář musím vyvíjet pro své
zákazníky. Vem si třeba, že bys řešil aplikaci pro ten raketoplán. A
přidat procesor by neznamenalo jen nějakých $10. Tak by tě s tím asi
poslali k šípku :-)

Mimochodem, tuším Radek Vicek tu nedávno zmínil zajímavý software
Nikon Capture NX. I já ho mám a používám. Je super, má bezva funkce,
hodně jsem si ho oblíbil. Ale je to taková prasárna napsaná v .NET, že
jim není hamba. To je jedna z mála aplikací (a že jich mám opravdu
tuny), která mi padá, nanažranější je víc než nejnovější Adobe
Photoshop CS5, pomalá je jako šnek... a tak mnohody raději použiju ten
Photoshop...

A o tom to je - až vyleze verze 3, pokud vyleze, tak se budu hodně moc
rozmýšlet, jestli to má smysl ještě upgradovat. A není problém v $10
za výkonnější procesor, to opravdu ne :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601