OT: software - zaujimave citanie

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Září 29 22:38:34 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 29.9.2010 od Ales Prochaska:

> Když se budeme bavit ne o prográmkách, ale o programech čili dílech
> na hranici schopností daného týmu tak to nebude déle trvat, tak to
> bude nerealizovatelné.

No to je otázka do pranice :-) Já bych to tedy netvrdil. Ono dříve to
bylo také složité a také se to dělalo. Ty moderní technologie nemusí
být vždy vhodné, nemusí být vždy bezproblémové. Tohle by se muselo
posuzovat na konkrétním příkladu.

Nedávno jsem četl článek o Captcha. Jistě víš, že spousta firem se
zabývá automatizovaným rozpoznáváním těch znaků naohýbaných tak
prasácky, že s tím má problém i většina lidí. Já jsem tuhle například
jeden formulář pokoušel asi 19x, než se mi to povedlo. A jistá firma
přišla na fígl - nasadila bandu Indů, kteří ty kódy opisují. Vyjde to
levněji než všechny ty technologie :-)

> To jo, jasně, zažil jsem už všechno z toho. Ale chyby v typech (mezi
> něž patří i volání fce s formálně nesprávnými parametry nebo
> přiřazení výsledku dělení do intu) tvoří podstatnou část náhodně se
> chovajících chyb.

Dělat se dá leccos a je jen na vynalézavosti programátorů, jaké bugy
sami vymyslí. Ale můžeš jim dát hromady technologií a stejně budou
problémy. Však dej programátorovi knihovnu na šifrování a můžeš se
vsadit, že většina z nich zašifruje blbě :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601