Svarovaci invertor

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Středa Září 29 14:27:16 CEST 2010

Na bezne kutenie staci uplne obycajna lacna... za cca 1000 korun,
odporucm kupovat niekde v specializovanom obchode so zvaracou technikou
a materialom.
Do tmavych okuliarov, alebo tmavej helmy by som uz dnes nesiel.
Pytal som sa svokra, mal staru, nejaku znackovu za nejakych asi 8000
byvalych SK, kupena pred asi 10-12 rokmi, boleli ho z nej oci, uz ju aj
vyhodil.

Teraz ma beznu lacnu a tu si celkom chvali.
Porovnaval som (papierove) casy tej samostmievacej spred rokov a tej
lacnej dnesnej.
Dnesna lacna ma o 2 rady rychlejsi reakcny cas stmavenia (papierovo).

Stmievacie moduly maju casto male baterky, ktore zabezpecuju napajanie
pred tym, ako sa na solarnom paneli vyrobi dostatocne napatie zo
ziarenia. Ak je helma pouzivana casto, baterky odidu skor a casto sa
nedaju jednoducho vymenit. Modul by sa mal menit minimalne kazde 4 roky,
alebo aspon baterky v nom.

Ponosy zvaracov na samostmievacie helmy by bolo vhodne zasadit aj do
casoveho ramca... Kedy to naposledy skusali a aspon priblizne kedy bol
rok vyroby helmy...a ako cato bola ta helma pouzivana. Strasie helmy
napr. nemali baterky a stmavli az neskor po tom, co sa vyrobilo napatie
na clanku. (Aj) preto boli pomale. Na tych novsich je to osetrovane tymi
baterkami.
bezne je ovladac nastavenia "tmavosti" vonku na helme a pri
skladani/nakladani/posuvani sa moze prestavit. Maloktory zvarac si to
pred kazdym zalozenim helmy kontroluje... Posun o 1 DIN sa az tak
nepozna, pri celodennom zvarani to ale na oci posobi.

Kdesi som cital pokus - odpalenie blesku fotoaparatu z cca 1m oproti
helme. Ak je helma pomala, vidno silny zablesk, ak je OK, tak je zablesk
slaby, nie je neprijemny. To je test, ktory sa da urobit aj v obchode...

Dodo