Re: co je trida presnosti?

burdal1 na post.cz burdal1 na post.cz
Středa Září 29 10:45:58 CEST 2010

> Ale já jsem nikdy netvrdil, že daná hodnota leží s jistotou v
> intervalu 5 +- 0,05 V.

Trida presnosti urcuje interval se 100% jistotou.

>Navíc předpoklad, že skutečná hodnota leží na
> 100% v daném intervalu, je v souvislosti s nejistotami více méně
> vyloučen.

Ale kdepak. Vysledky mereni nemusi mit jen normalni rozdeleni, ale treba to rovnomerne, U, trojuhelnikove...
Chcete tvrdit, ze pokud namerim treba cinitel odrazu = 0.5+-0.5 tak nemam 100% jistotu, ze se spravna hodnota nachazi v tomto intervalu?

>Vycházím z tohoto zdroje
> (výpočet na straně 9). Kdyby to tam měli blbě, celkem bych se divil, ale
> tak možné je všechno ...

Ano ten vypocet na strane 9 je ponekud hloupy. Ovsem ne nespravny. Rozsiruji k=2, ale zase nepisi ze je to pro 95% (v prikladu jse o rovnomerne rozdeleni).
Na strane 7 spravne pisou k=2 pro 95% u <b>normalniho rozdeleni</b>. Vy jste tu k=2 pro 95% uvedl jako obecne platne - navic primo v prikladu, kde to neplati.

L.