Zdroj 24V/150W s vysokou ucinnosti

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Úterý Září 28 21:32:28 CEST 2010

Na uvod otazka, ten ServoDrive, to je jako system elektrickeho otevirani supliku a v klidu to zere 30W? Jsem teda docela nadsenec pro domaci automatizaci,ale elektricke otevirani supliku mi uz prijde jako zoufalost a odber 30W tedy financne brzy nejakych 1500Kc/rok....

V dotazu pletete dve veci, ucinnost a zivotnost.
0becne spinane zdroje s zivotnosti odpovidajici zivotnosti domu, dobre alespoň nejakeho nabytku (20 let), to asi na trhu nenajdete, v takovem zdroji by nesmel byt ani jeden elit a o nicem takovem nevim.
Pokud jde o ucinnost, opet zde jsou dva uhly pohledu, ucinnost s jakou to bude premenovat 150W v hladine 24V z hladiny 230V a pak vlastni spotreba zdroje a ucinnost pri  bebu skoro na prazdno. Verte, ze 99% toho co je na trhu je na tom zvlaste pri behu na prazdno dost bidne.
Parkrat se to tu probiralo, ja se prikladnim k tusim V.A. kdyz to ma byt bomben fest, ma me to prezit a nesezrat pri behu na prazdno tak jedine poradne trifazove trafo v zapojeni  hvezda trojuhelnik a dvanacticestny FET usmernovac, tam nema co odejit.

Pavel