Mereni proudu - co je to zac?

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Čtvrtek Září 23 15:43:45 CEST 2010

Tomu se rika tusim Schmittuv klopny obvod, hystereze je Us ( Rvs/Rzv) a v zapojeni s uzemenou zapornou zpetnou vazbou to je presne ono, ale
nejak nevim co by se tim dalo zmerit, respektive nevidim zde zadnou rozumnou korelaci mezi hodnotou vystupniho napeti a velikosti AC slozky proudu.

Pritom jim to asi nejak funguje. Nechal jsem vygenerovat 10ms proudovy puls 1mA, najezd z 0 na 1mA pak to drzi na 1mA a nasledne "nasilim" taham do 0, nasampluje mi to cca 500 bodu, kdyz to provedu pouze s DC tedy merenim na bocniku a nasledne namerena data vykreslim tak vidim rovnorameny trojuhelnik s uriznou spickou a obsah registru max proud odpovida 1mA .
Kdyz zapnu ACDC mereni tak jiz vidim prekmity na vrcholu najezdu a pate dojezdu + obsah registru Imax obsahuje 1.02mA tedy vidim, ze to pri najezdu o 20uA preletlo.

Pavel

>Dovolim si polemizovat :-) Odpor z vystupu do vstupu prave docieli, ze
napatie na vstupoch bude mat hodnotu jedneho, alebo druheho dorazu -
toto plati v kludovom stave, ked je ta nestastna striedava zlozka
nulova. Sekundar trafa predstavuje jednosmerny skrat, t.j. napatia
oboch vstupov budu mat cca hodnotu napatia vystupu (pri idealnych
suciastkach OZ a L bez cca).
Ten odpor z vystupu na vstup sluzi v tomto type zapojeni na zavedenie
hysterezie, co sa oznacuje ako kladna spatna vazba. Spravidla byva >>
ako ten druhy odpor.
Nie je dovod, aby OZ nebol OZ, toto jedno zo zakladnych zapojeni OZ -
komparator s hystereziou.

miro