Mereni proudu - co je to zac?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Září 23 14:42:59 CEST 2010

2010/9/23 Pavel Dolnsky <p.dolnsky na atlas.cz>:
> To je jasne, impedanci strany transformatorove zname

Urcite? Znama moze byt kapacita a indukcnost. Impedancia zavisi od
frekvencie striedavej zlozky. Ak uvazujeme obecne rusenie, tak neviem,
ako by sa to dalo zahrnut do vypoctu. Znama moze byt len frekvencia
spinaneho zdroja, ale co s harmonickymi zlozkami? Podla mna "tudy
cesta nevede".

> a u nezname zatezove si
> z U a  Idc umime dopocitat, R z cehoz asi tak nejak predpokladam, ze tvori s
> prehledem rozhodujici cast impedance zateze, protoze jinak by to cele
> fungovalo nevim jak.

Myslim si, ze toto su spekulacie. Precizny meraci pristroj predpokladat nebude.

> Nejaky integrator na vystupu zesilovace tam je, to je patrne z popisu v manualu.

Ako som uz pisal, tak ako je to zapojene + integrator to bude merat
striedu striedaveho signalu. Tato uvaha ma ale hranice. Ak sa bude
jednat o obecny signal (rusenie), tak kazda zmena "stupania" na
"klesanie" a naopak v priebehu signalu bude mat za nasledok
preklopenie komparatora, t.j. o striede sa tiez hovorit neda.

miro