Mereni proudu - co je to zac?

Čtvrtek Září 23 08:51:31 CEST 2010

Koukal jsme se na zapojeni a neni mi jasna funkce zesilovace,
vzdyt ani jeden z vstupu neni vstazen k zemi?
Jak a co vlastne zesiluje?

Martin

---------------------------------------- + DC
         ----                   |       |______|    |
         ----  C       ______   |                   |
           |     _____|      |__|__ |\              |
           | |  (     |______|      |+\             |
            )|  (                   |  \____________|______
---------------------------------------- - DC

>Vazba je spravne, tedy kladna, ale rozhodne to neni obvod pro detekci
zapnuti, jak zde jiz zaznelo, na to je v tomto obvodu vlozeno moc penez,
sirokopasmovy zesilovac a i to trafo vypada moc radiometricky (draze). Zda
je ze zdroje odebiran proud poznam lepe a levneji na mericich odporech.

>Pokud máte správně namalované  + a - vstupy OZ, tak OZ má kladnou zpětnou
vazbu. Myslím že by to mohl být třeba obvod pro detekci nabíjení toho
kondenzátoru, tzn. zapnutí celého obvodu?

Nahledl jsem do programovaciho manualu a asi nasel dasi voditko, v casti
programovani zdroje proudu se pise, ze lze zvolit typ detektoru proudu a to
ACDC a ciste DC.
pricemz prefered je ACDC, ktery je preferovany pri mereni dynamickych deju
eliminuje kapacitu vzorku a umoznuje detekci pulsu a dalsich zvlneni s
frekvenci vyssi nez nekolik kHz. Tim asi autor mysli, vetsi nez je frekvence
postizitelna samplovanim ADC.
Ucel je asi odhalen, ted nastupuje matematicka analyza :-)
V rezimu ACDC se tedy nejspise meri na odporu a pak se prepne na vystup OZ
za trafem a domeri se AC slozka.
Zesilovac sice primarne neni zakreslen jako integracni, ale nekde tam nejaky
integracni clanek byt musi.
Rekneme, ze trafo je 1:1000, stejny bude i pomer proudu mezi primarem a
sekundarem. Z proudu na sec. udelame na R napeti to zesilime a pripadne
zintegrujeme na
zesilovaci a na ADC mame nejaka data. Az sem jasne, jaky je ale pomer mezi
proudem primarem a zvlnenim proudu na vzorku (pripominam vazba je pouze
kapacitni, proud pres trafo neprochazi?

Pavel

>Akurat, ze to I nie je prud v tych "vodorovnych" drotoch, ale prud primarom
trafa, no a to je zavisle od zmeny napatia medzi vodorovnymi drotmi (ako
presne to zavisi od hodnot C a L). Prud sa bez vlozenia "niecoho" do
meraneho obvodu zmerat neda.