Re: Měnič pro nabíjení kondenzátoru proudem tlf linky

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Září 16 18:59:39 CEST 2010

V telkoru byla x51, rom, ram a milion 74xxx, modem, analogova cast,
relatka - obsluha mincovniku . Nechapu jak to dokazli z linky napajet.
(V dnesni dobe by zvladnul jeden PIC a par soucastek kolem. Spotreba nula
cela nic, radic LCD, milion periferii atd, velka pamet....)

Michal Grfegor

----- Original Message -----
From: "Koder Petr" <Koder.Petr na azd.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, September 16, 2010 5:55 PM
Subject: RE: Měnič pro nabíjení kondenzátoru proudem tlf linky

Nenasel jsem presne pozadavky na koncove telefonni pristroje, ale telefonni
ustredny vyhodnoti jako obsazeno proud kolem 4mA (ruzni se podle typu,
informace pomerne stara). Takze s rezervou bych si dovolil odebirat 2mA.
Vykonove to bude kolem 50mW. Netusim, jestli to bude stacit pro Vase
potreby.

Jeste na skole jsem bastlil jednoduchy obvod s podobnou funkci. Fungoval
zhruba takto: Pres odpor omezujici proud linky se nabijel kondenzator. Pri
prekroceni napeti na kondenzatoru cca 40V se sepnul tranzistor a pripojil ho
na primar trafa (flyback). Pod hranici 30V se tranzistor zavrel. Odvod tedy
kmital a udrzoval na kondenzatoru napeti mezi 30V a 40V. O rizeni se starala
CMOS 555. Ucinnost asi nic moc, ale bylo to jednoduche a fungujici.

Behem hovoru vsak pripojeny RC clanek zhorsoval parametry linky. Bylo by
zadouci jej od linky pri vyzvednuti uplne odpojit.

Petr