OT: Zmena zaruky

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Září 16 16:31:40 CEST 2010

Ono je to naprosto logicke. Maly priklad:

Mam dejme tomu baterku s LEDkou. Baterka je festovna, ale vyrobce nekde neco
podelal, takze ta LEDka vydrzi tejden, pak uhori.

Kdyz mi vymeni LEDku v servisu, tak s ni budu svitit a co tyden si ji necham
vymenit za novou. Zaruka by se neprodluzovala, tedy mi po 52. vymene mi
klidne uplyne, po 53. odejiti LEDy baterku vyhazuju (samozrejme v realnem
zivote po treti zavade kopu vyrobce do hyzdele a chci prachy na drevo, ale
dejme tomu pro ten priklad). Nic vyrobce nenuti udelat tu LEDku slusne,
pokud se mu podari udelat smejd, co vydrzi tejden a bude 52x levnejsi nez
ta, co vydrzi celou zaruku - tedy bych to byl ja, kdo taha za kratsi konec
provazu.

Pokud se bude zaruka na meneny dil prodluzovat (jako ze se skutecne
prodluzuje), tak mam baterku, co mi vydrzi na zbytek zivota, pokud vyrobce
neco nezmeni. Pokud nas takovych bude dost, bude mit vyrobce vyraznejsi
problem, nez pripade prvnim.

Mimochodem - mam kamarada, co uz asi patnact let nosi nove boty od Bati, tak
zhruba dvakrat rocne je reklamuje (a nasledne meni za nove) a libuje si, ze
to byla vyborna koupe... I takovahle firma je nepoucitelna, ale holt to
nepraktikuje dostatecne mnozstvi zakazniku.

Pavel Kutina