Vyvojova deska pro procesory ARM

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Čtvrtek Září 16 14:01:50 CEST 2010

Zkuste rozebrat PC od HP nebo tak neco super znackoveho, zjistite, že jedine
co je na tom HP je to logo, vnitrek bude slozenina z beznych OEM komponent,
a to se bavime o segmentu a znacce, ktera dokaze prodat desitky tisíc ks.
Pokud delate neco specializovaneho  co ma prijit jako krabička vlozit do 1Gb
ethernetu a neco delat s datovym proudem, bude to spise "kusova" zalezitost,
nepovazoval bych vyvoj vlastního hw od urovne procesoru za uplne vhodne
reseni. Zvlaste pokud s timto nemate zkusenosti. On jen vyvoj DPS pro nejaky
ten GHz procesor není az tak uplne trivialni, cenove, vyrobit v CR DPS
140x200 6 vrstvou při 100ks dela cca 700Kc/ks. Rekneme, ze na to chceme
vrazit Freescale MPC8544CVTAQG na 1GHz ,  ten tu sezeneme tak za 3500Kc bez
DPH, dal potrebujete, pameti NAND, DDR, zdroje, sloty , LAN porty, nekdo vam
to musí osadit, ozivit, atd.
Jen DPS a procesor mate za vice nez 4200Kc bez DPH. V cine vam to jako OEM
prodaji hotove za 200-250$v kvalite zcela evropske.
S  blbci, kteri tu a v EU vladnou se ritime do takového prus.., ze si jeste
ani sami neuvědomujeme jakeho.

To nemluvim o tom, ze desku budete vyvíjet 3/4 roku a dalších x mesicu
schanet soucastky na jeji vyrobu.
Pro podobny projekt bych sahl po necem jako jsou produkty treba od
routerboard. Pokud jako OS nevyhovuje Mikrotik, nic vam nebrani udelat si
vlastní Linux a vyradit se na sw.

PN