Vhodne zabezpeceni seriove linky

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Úterý Září 14 09:21:32 CEST 2010

Mrknete na http://www.hth.com/snap/, pro 8bity bez nutnosti drzet se
standartu mi prijde docela dobry, bohuzel poslední leta je kolem nej docela
mrtvo.

Pokud je vyzadovana 9-bitova komunikace a multimaster , velmi dobre vypada
http://ulan.sourceforge.net/index.php, nicmene na strane MCU typu x52 muze
byt 9bit komunikace výhodou, na strane PC a MCU bez
Hw podpory 9-bit  problem, pro PC ma uLAN drivery a neustale se vyviji.
Autor je cech.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Martin Persich
Sent: Tuesday, September 14, 2010 7:11 AM
To: HW-news
Subject: Re: Vhodne zabezpeceni seriove linky

Namatkou:
- osobne si myslim, ze rozsah hodnot v 16-bitovych registrech je preci jenom
univerzalnejsi a nic nebrani ve specialnich pripadech vyuzivat kazdou
polovinu (MSB/LSB) k necemu jinemu - delal to tak spousta vyrobcu. Nic vam
nebrani namapovat v pameti nejakou strukturu na nejaky pocet registru a
vubec neresit obsah jednotlivych registru jako takovych, ale cist "blok"
pameti jako celek a jako strukturu jej zase v cilovem pocitaci zpracovat.
- to, ze je pozadavek na pocet ctenych registru 16 bitu je opravdu zbytecne,
ale opravdu ten jeden byte navic tolik snizi efektivnost komunikace? Z
hlediska prehlednosti aritmetiky proti tomu podle mne myslim nelze nic
zasadniho namitat.
- ale jinak souhlas - nic neni idealni, muzete si vymyslet spoustu
dokonalejsich protokolu, ale psal se rok cca 1980 a nevim kolik lepsich
protokolu jste v te doby byl schopen navrhnout ...
- a jak jiz bylo zmineno - je to standard - mozna nedokonaly a blby - ale
video VHS ve sve dobe vzniku take nebylo nejlepsim resenim a vykrikem
techniky a ujalo se jako standard.

Martin. persich na transcon.cz