RE: Vypocet presnosti odporu?

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Pátek Září 10 00:17:47 CEST 2010

Kdyz na to ted koukam, tak jsme se o radek prekoukl, presnost meho meraku neni na 100k 2mohmy, ale 20mOhmu, mam 34420A coz je 7,5 mistny mikro ohm meter + nano voltmeter od Agilent. Pekna hracka za skorem 5000$.

37Kc za odpor mi az tak moc neprijde to bych dal z fleku, 680Kc postovne s USA se mi nechce platit, zvlaste, kdyz v realu mi vychazi tri ruzne hodnoty odporu a ti dobraci chteji postovne za kazdou polozku zvlast. Tak premyslim, zda by to neslo obejit tim domerenim.
Pokud jde o OZ samotny, vyrobce uvadi CMMR typicky 142dB a Ibc 1pA

Jirka

>Teda to pristrojove zapojeni mne zajima

1 Ohm ze 100k je 10e-5, 10mOhm z 1Ohm je 10e-2, toto jest dohromady 10e-7 presnosti, takze rozliseni musi byt minimalne 10x lepsi,
to je 10e-8. Osm desetinych mist!!!
Co je to za ohmmetr?
Na ten kalibracni odpor je mozno dychat. Jak se kompensuje napr. termoelektricke napeti pri mereni s presnosti 2mOhm?

Ty 3% jsem psal jako veskere zmeny. To, ze odpory jsou vedle sebe (teplota) a starnou stejne jsem si dlouho myslel taky.
Bohuzel me Vishay presvedcil, ze to tak neni a je nutno pocitat alespon starnuti separatne i u odporu z jedne role.

Jedna automotive firma dela mereni napeti baterie s presnosti 0.5% tak, ze si nechaji vyrobit na keramice laserem trimrovany
delic napeti, to se necha dvakrat vystarnout v tepelne komore, pak se zkontroluje a ujete delice se vyhazuji!!! takze ani to nestarne stejne.

Pokud si jen cvicite matematiku, proc se necvicite s 1% odpory. Podobna nebo stejna shoda by mela jit urcite i s 1%.
A ta elektronika kolem je na CMRR alespon o rad lepsi? Co to stoji, ze vam je za 0.01% odpor 32Kc moc?
Vzdyt to musi vsechno pasovat na sebe, jak technicky tak i cenove!

Pochybnosi mnou silne cloumaji.

HK