Re: Galvanické oddělení u dvouvodičového napájení

Martin Persich persich na transcon.cz
Úterý Září 7 20:16:23 CEST 2010

No, ono u dvouvodičového vedení je otázkou, který vodič je fáze a který
nulák. Oba jsou pracovní vodiče a po otočení vidlice může být na tom
původním "nuláku", tj. GND klidně připojena fáze.
Důležité podle mne je, jestli je takový výrobek jako celek deklarován ve
třídě II, tj. s dvojitou izolací, pak nemusí být problém. Důvodem spojení
může být např. definování potenciálu procesoru vůči "zemi" vrámci řešení ESD
odolnosti apod ....
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Ondrej" <leguanolog na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 07, 2010 7:55 PM
Subject: Galvanické oddělení u dvouvodičového napájení

Mám tady takové zvláštní zapojení s nímž si nevím rady. Jde o
dvouvodičově napájené zařízení (fáze a nulák) a v něm je tafo. Součástí
zařízení je dále triaková regulace větráku a nějaké lampy. Zvláštnost
spočívá v tom, že primár a sekundár toho trafa je spojený, takže celé
zařízení má jen jednu zem (tzn. že např. nožička GND procesoru je
galvanicky spojená s nulákem).

Zajímalo by mě, jaký má takovéto spojení primáru a sekundáru smysl a
jestli vůbec normy něco takového připouštějí (na sekundáru je displej a
tlačítka).

V této problematice se moc nevyznám, tak budu rád za každý názor
OH