[OT] Lednice - stale chladi

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Září 4 22:33:04 CEST 2010

Zdravim,
  mel jsem velmi podobny pripad s velmi podobnou lednici (neznam presny typ,
ale je to Calex dvoukompresorova kombi, cca 190cm vysoka a nahore je napis
Soft Line). Taky zustala stale mrazit.
  Zkusil jsem poradne protocit knoflikem termostatu. Vytahl jsem snuru ze
zasuvky, aby kompresor netrpel, a opakovane protacel knoflik od 0 do maxima,
tak mozna 20x. Behem teto cinnosti jsem uslysel slabe cvaknuti (jine, nez
je cvakani vypinace v okoli polohy 0). Jeste jsem chvili tocil tam a zpatky
a pak jsem lednici zapnul. A ono nic.
  Rikal jsem si, ze to bude tim, ze je hodne vymrazena a ze to bude chvili
trvat. Mel jsem pravdu. Trvalo to 3 dny :-). Lednice uz byla uplne rozmrzla
a stale se nemela k zapnuti, ani na maximalni nastaveni. Prave jsem se
rozhodl, ze si asi zavolam do CERNu pro nejakeho Cryo piqueta :-), naposledy
jsem ji otevrel a slysim, ze vyparnikem beha chladivo. Volani jsem tedy
odlozil a bylo to dobre. Lednice od te doby beha jako zamlada, udrzuje
tu spravnou teplotu a nezlobi.
  Netusim, cim to tenkrat bylo, nejspise se nejak zadrhl ten mechanismus
termostatu a to protoceni jej mirne uvolnilo, takze vypnul, a narust tepla
to doresil.
  Tim ovsem nechci tvrdit, ze toto je universalni pravda a ze to takto pujde
opravit kazdemu :-).

Zdravi Pavel.